November 20, 2011

Voice of Russia Starts Broadcasting in Istanbul

Russia’s radio station, Voice of Russia, which airs in important capital cities and centers around the world has begun broadcasting from its newly opened office in Istanbul.

The station, formerly named Moscow Radio during the Soviet Union, has been spreading Russia’s voice to whole world. The radio’s name was changed to Voice of Russia, when it was restructured following the collapse of the Soviet Union.

The head of the radio station, Andrei Bystritskiy, mentioned in an interview with the Cihan news agency that the concept behind broadcasting had been mainly ideological during the Soviet Union, but people were no longer interested in ideologies. Bystritskiy came to Istanbul to introduce Voice of Russia’s Istanbul branch office and showed the radio station’s programming office located in the Güneşli district to the journalists at a press conference held at the radio station’s office.

Among the attendants at the press meeting were employees from the radio station and Dmitry Peskov, the press consultant of Prime Minister Vladimir Putin.

Answering questions posed by Cihan at the branch office, Bystritskiy stated that broadcasting in the Turkish language will be done in Istanbul, while other programs will be broadcast from Russia. Bystritskiy noted that their radio broadcasts in Turkish are to be carried out in collaboration with their business partners in Istanbul.

Voice of Russia is on air seven days a week on FM 101.4, which Radio Kuzey also uses. Broadcasts start at 3.00 p.m. and end at 4.10 p.m. The broadcast stream consists of daily commentary on events in Russia and around the world, a Russian language course and news programs.

The Russian station is on air in critical regions such as Washington, New York, London, New Delhi, Baghdad and Kabul. The radio station aims to improve the content of the Turkish broadcasts and will also start playing music.

Voice of Russia, has been preparing programs aimed at foreign countries since Oct. 29, 1929. It was previously called Moscow Radio; however, its name changed to Voice of Russia following the fall dissolution of the Soviet Union.

The government covers all expenses of the station.


Post a Comment